Przejdź do głównej zawartości

Odwiedz mnie na Instagramie i You Tube


MÓJ INSTAGRAM

YOU TUBE

Zapiekanki kebab na pysznym chrupiącym cieście

 

Zapiekanki kebab na pysznym chrupiącym cieście to rewelacyjna przekąska dla każdego. Zapewne każdy jadł zapiekanki z bułek czy bagietek. Ja postanowiła zrobić domowe ciasto nieco podobne do pizzy by zapiekanki były jeszcze smaczniejsze. Wyszły bardzo chrupiące i zdecydowanie lepiej smakują niż te kupione w budce. By jeszcze bardziej przybliżyć moje ulubione smaki dodałam do nich kurczaka w przyprawie kebab i tak oto powstała ta pyszna i sycąca przekąska. Gdy uformowałam bułki posmarowałam je masełkiem czosnkowym który dodał jeszcze lepszego smaku. Takie zapiekanki świetnie sprawdzą się na imprezach i nie tylko. Zróbcie koniecznie.

 


SKŁADNIKI:

 Ciasto:

ok. 400 g mąki pszennej

25 g drożdży

ok. 150 ml mleka

ok. 100 ml wody

1 łyżeczka cukru

1 łyżka soli

ok. 3 łyżki oleju lub oliwy z oliwek

Masełko czosnkowe:

60 g masła

2 ząbki czosnku

garść świeżej pietruszki

sól

oraz:

25 dkg sera żółtego u mnie mozzarella

1 filet z kurczaka

przyprawy do mięsa:

sól, pieprz, czosnek granulowany, przyprawa do kebaba, papryka słodka

papryka czerwona

1 cebula czerwona

kilka pieczarek

kukurydza

ketchup/ sos czosnkowy

 

Mleko podgrzewamy lecz nie może być gorące. Wkruszamy drożdże oraz cukier. Dokładnie mieszamy i odstawiamy na ok. 10 minut.

Do misy robota Wsypujemy mąkę, sól a następnie zaczyn. Dodajemy ciepłą wodę oraz olej. Jeśli trzeba dodajemy jeszcze wody. Wszystko będzie widać podczas wyrabiania. Ja wyrabiam ok. 8 minut.

Po tym czasie ciasto odstawiam na 35 minut do wyrośnięcia.

W tym czasie można przygotować pozostałe składniki. Filet z kurczaka kroję w kostkę i przyprawiam. Odstawiam na kilka minut a następnie smażę na oleju.  Pieczarki podsmażam na maśle a ser żółty ścieram na tarce o grubych oczkach. Podsmażone pieczarki przyprawiam sól oraz pieprz.

Gdy ciasto wyrośnie formuję z niego podłużne placki. Wielkość zależy już od Was.

 Następnie zapiekanki smaruję masełkiem czosnkowym. Moje masełko podgrzałam ok. 10 sekund w mikrofalówce by lepiej rozprowadzało się po cieście.

 Po tym czasie na zapiekanki wykładam wszystkie pozostałe składniki. Całość posypuję serem żółtym. Pieczemy w piekarniku nagrzanym na 230 stopni ok. 25 minut. 

 

 Obejrzyj film video. 



 

Komentarze

POPULARNE POSTY

Domowe kajzerki z pękającą skórką

 Domowe kajzerki z pękającą skórką to najlepsze i najtańsze pieczywo. Kajzerki są obecnie najpopularniejszymi bułkami które kupuje niemal każdy. Takie przygotowane w domu smakują rewelacyjnie i nie są nafaszerowane żadnymi sztucznymi spulchniaczami. Robię je ze świeżo przygotowanego ciasta a mój specjalny sposób sprawia że mają chrupiącą pękającą skórkę. Zróbcie dokładnie w ten sam sposób co ja w  przekonacie się jakie są pyszne.  SKŁADNIKI: 500 g mąki pszennej np. typ 500  20 g świeżych drożdży 270 ml ciepłej wody  1 łyżka cukru 1,5 łyżki soli  5 łyżek oleju lub oliwy Z tych składników wyszło mi 10 bułeczek średniej wielkości.  WYKONANIE: Zaczynam od przygotowania ciasta. W małej miseczce umieszczam drożdże a następnie dodaję do nich cukier i ciepłą wodę. Dokładnie mieszam i odstawiam na ok. 5 minut. W dużej misce umieszczam mąkę, sól oraz olej. Dolewam zaczyn i dokładnie wyrabiam ciasto. Może być za pomocą robota lub ręcznie. Takie wyrabianie powinno trwać ok. 8 minut.  Po tym czasie

Sałatka z gotowanym kurczakiem

 Bardzo fajna i prosta w przygotowaniu sałatka z gotowanym kurczakiem. Zazwyczaj przygotowuję sałatki warstwowe, jednak ta szczególnie mi posmakowała. Świetnie sprawdzi się na imprezy, do pracy czy po prostu na co dzień. Polecam zróbcie koniecznie.    SKŁADNIKI: 1 duży filet z kurczaka  1 czerwona cebula  ok. pół opakowania makaronu u mnie muszelki  1 puszka ananasa ( użyłam niecałej)  1 por  kukurydza  sól, pieprz  ok. 3-4 łyżki majonezu  szczypiorek WYKONANIE: Zaczynam od przygotowania mięsa. 1 duży filet z kurczaka gotuję w wywarze lub kostce rosołowej ok. 35 minut. Jeśli mięso jest duże można gotować więcej. Po tym czasie mięso chłodzę.  Gotuję w osolonej wodzie makaron. U mnie muszelki. Użyłam niecałe opakowanie. Można użyć inny makaron.   Por sparzam. Wszystkie składniki kroję w mniejszą kostkę. Mięso, cebulę, ananas. Dodaję przyprawy oraz majonez. Wszystko dokładnie mieszam.  Sałatkę należy odstawić do lodówki na kilka godzin. Można zrobić dzień wcześniej jeśli ma być na imprezę

Kurczak zapiekany z warzywami i serem

 Kurczak zapiekany z warzywami i serem to świetny pomysł na obiad i nie tylko. Taki obiad idealnie sprawdzi się na imprezach jako danie gorące, na Święta czy po prostu na obiad. Polecam bo jest pyszny.  SKŁADNIKI: 2 filety z kurczaka  ok. 5 łyżek oliwy  papryka słodka sól, pieprz, przyprawa do kurczaka  15 dkg sera żółtego  ok. 8 pieczarek  1 czerwona cebula  papryka  2 czubate łyżki przecieru pomidorowego  ok. 1/2 szklanki śmietanki 30%  szczypiorek WYKONANIE: W misce umieszczam przyprawy: oliwę, sól, pieprz, paprykę słodką oraz przyprawę do kurczaka. Filet z kurczaka kroję w plastry ale nieco grubsze i nie rozbijam ich. Mieszam z przyprawami i odstawiam do lodówki na kilkanaście minut. W tym czasie kroję cebulę, pieczarki, paprykę i pomidor na mniejsze kawałki. Po leżakowaniu mięso obsmażam na patelni z każdej strony kilka minut. Ściągam i na tym samym tłuszczu podsmażam warzywa. Dodaję 2 czubate łyżki przecieru pomidorowego i mieszam. Dolewam śmietankę kremówkę i zostawiam jeszcze c

Zapiekane naleśniki a la kebab

  Zapiekane naleśniki a la kebab to bardzo fajny pomysł na obiad. Robiłam to danie  już wiele razy i bardzo często i chętnie wracam do tego przepisu. W smaku przypominają domowy kebab wiec jeśli ktoś lubi kebaby to ten przepis jest właśnie dla niego. Polecam.  SKŁADNIKI: Naleśniki: 1 szklanka mąki pszennej 2 jajka 1 szklanka mleka 3/4 szklanki wody (najlepiej gazowanej) szczypta soli olej do smażenia oraz: 2 filety z kurczaka lub 1 duży 1 cebula 1 papryka sałata lodowa 1/3 główki sól, pieprz, przyprawa do kebaba Sos: ok. 5 łyżek jogurtu greckiego 3 łyżki ketchupu 1 łyżka musztardy 2 ząbki czosnku sól  WYKONANIE:     Zaczynam od przygotowania naleśników. Wszystkie składniki przenoszę do dużej miski a następnie dokładnie mieszam. Można to zrobić za pomocą miksera. Tak przygotowane ciasto przekładam na rozgrzany na patelni olej i pojedynczo smażę naleśniki.  W  tym czasie kiedy naleśniki się smażą można przygotować pozostałe składniki. Filet z kurczaka kroję w kostkę a następnie przypraw

Tort sałatkowy

  Tort sałatkowy to rewelacyjny pomysł jako przekąska na imprezę. Jest sałatką podaną oryginalnym stylu bo jest na chlebie tostowym. Pięknie się prezentuje i na pewno zachwyci gości.    SKŁADNIKI:   12 kromek chleba tostowego PASTA I ok. 4 duże ogórki konserwowe pół małego słoiczka pieczarek marynowanych ok. 2 czubate łyżki majonezu sól, pieprz . Składniki pokroiłam w drobną kostkę. Dodałam majonez oraz sól i pieprz. PASTA II 3  Jajka ugotowane na twardo 1 łyżka  chrzanu ok. 2 czubate łyżki majonezu sól, pieprz  Jajka pokroiłam drobno oraz dołożyłam do nich solidną łyżeczkę chrzanu. Dodałam majonez oraz sól i pieprz. PASTA III Tuńczyk w sosie własnym 1 mała czerwona cebula. ok. 2 czubate łyżki majonezu sól, pieprz Tuńczyk odsączyłam z wody i dodałam do niego drobno posiekaną czerwoną cebulę. Również tu dodałam majonez, sól i pieprz Kolejność dodawania past jest bez znaczenia i każdy może zrobić to jak tylko chce. Na prostokątnym taler

Sałatka pisanka

 Sałatka pisanka to mój Hit Wielkanocy 2023 r. Pyszna i prosta w przygotowaniu. Wygląda jak pisanka więc jest idealna na Święta. Polecam serdecznie bo nie tylko pięknie się prezentuje lecz jest również przepyszna.  SKŁADNIKI: 4 jajka pęczek rzodkiewki 15 dkg sera żółtego 15 dkg szynki np. konserwowa szczypiorek ok. 3 łyżki majonezu Kukurydza sól, pieprz, do dekoracji sałata       WYKONANIE:   Jajka gotuję na twardo a następnie oddzielam białka od żółtek. Szynkę konserwową kroję w mniejszą kostkę a rzodkiewkę oraz ser żółty ścieram na tarce o grubych oczkach. Przygotowuje również wszystkie pozostałe składniki.  W misce umieszczam szynkę, kukurydzę, rzodkiewkę oraz ser żółty. Dodaję majonez oraz sól i pieprz. Wszystko dokładnie mieszam. Sałatkę przekładam na półmisek najlepiej owalny i ze składników tworzę pisankę. Na górze delikatnie smaruję jeszcze majonezem aby pozostałe składniki się dobrze trzymały. Na górze układam kolejno szczypiorek pokrojony w kostkę, białka , oraz żółtka jaj. N

Imprezowe roladki z tortilli 3w1

 Imprezowe roladki z tortilli 3w1 to świetny pomysł na przygotowanie czegoś innego na imprezę. Wymyśliłam je na ostatnią moją imprezę i okazały się hitem. Bardzo szybko zniknęły a goście byli ciekawi przepisu. Są bardzo proste w przygotowaniu i polecam je serdecznie.   SKŁADNIKI: Pasta: Pęczek rzodkiewki 4 jajka ok. 15 dkg sera żółtego 3-4 łyżki majonezu sól oraz pieprz Dodatkowo: 3 placki tortilli sałata masłowa, lodowa plastry szynki oraz sera żółtego         WYKONANIE:   Do moich roladek użyłam pasty z jajka, rzodkiewki i sera żółtego lecz może to być zwykły serek np. chrzanowy czy ze szczypiorkiem. Zaczynam od przygotowania jajek. Gotuję je na twardo a następnie obieram. Sałatkę przygotowuje się bardzo szybko dlatego, że wszystkie składniki ścieram na tarce o grubych oczkach. Ser, jajka oraz rzodkiewkę. Na koniec dodaję majonez oraz przyprawy. Wszystko dokładnie mieszam i pasta gotowa. 2 placki tortilli kroję na pół. Na 3 połówkach smaruję pastą a następnie na każdej połówce pla

Sałatka z zupek chińskich.

  Witajcie. Dziś mam dla Was pomysł na kolejną pyszną i prostą w przygotowaniu sałatkę. Zupełnie o niej zapomniałam a jest naprawdę przepyszna. Często przygotowują ją na imprezy i zawsze wszystkim smakuje. Mało tego goście Proszę o przepis. Bardzo ciekawym składnikiem są zupki chińskie które może nie każdy lubi ale zapewniam że super pasują do tej sałatki. Zróbcie koniecznie.  SKŁADNIKI: Dwa opakowania zupek chińskich u mnie Łagodna i ostra Curry 1 filet z kurczaka  sól ,pieprz, przyprawa do kurczaka, czosnek granulowany czerwona papryka czerwona cebula kukurydza por 4 jajka majonez natka pietruszki   WYKONANIE:     Przygotowanie mojej sałatki zaczynam od zupek chińskich. Przygotowuję dwa talerze,wsypuję na nie pokruszone zupki chińskie wraz z przyprawami i zalewam gorącą wodą.. Wody nie używam zbyt dużo tak tylko by zakryła makaron. Przykrywam drugim talerzem i odstawiam na około 5 minut .Po tym czasie makaron powinien już wchłonąć wodę ale dla pewności wszystko jeszcze przecedzam pr
Baza przepisów kulinarnych
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów
Przepisy kulinarne